Všeobecné obchodní podmínky

Poslední aktualizace: 8. 10. 2025

I. ÚVODNÍ A VÝKLADOVÁ USTANOVENÍ

1.1 Identifikace poskytovatele

Poskytovatel služeb:

  • Jméno a příjmení: Jan Mokoš
  • IČO: 22143297
  • Sídlo: Rudolfa Hrušínského 2617, 470 06 Česká Lípa
  • Zápis: Fyzická osoba zapsaná v živnostenském rejstříku
  • Webové stránky: www.cleanhub.cz
  • Kontaktní email: jan@cleanhub.cz
  • Kontaktní telefon: +420 735 229 549

(dále jen "Poskytovatel")

1.2 Výklad pojmů

Pro účely těchto VOP jsou následujícím způsobem definovány tyto pojmy:

VOP - tyto všeobecné obchodní podmínky vydané v souladu s ustanovením § 1751 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "OZ").

Klient - fyzická nebo právnická osoba, která objednává nebo které jsou poskytovány Úklidové služby.

Spotřebitel - fyzická osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti ani v rámci samostatného výkonu svého povolání.

Úklidové služby nebo Služby - úklidové práce poskytované Poskytovatelem dle objednávky Klienta, zejména:

  • Běžný úklid domácnosti nebo kanceláře
  • Generální úklid domácnosti nebo kanceláře
  • Mytí oken/výloh
  • Další služby dle individuální dohody

Objednávka - závazná objednávka Úklidových služeb učiněná Klientem.

Smlouva - smlouva o poskytování Úklidových služeb uzavřená mezi Poskytovatelem a Klientem na základě Objednávky.

Úklidové prostory - prostory, ve kterých má Poskytovatel vykonávat Úklidové služby dle Objednávky.

Cena služeb - cena za poskytnuté Úklidové služby stanovená dle platného ceníku zveřejněného na webových stránkách Poskytovatele.

Ceník - aktuální cenové podmínky zveřejněné na webových stránkách cleanmates4.webnode.cz.

II. UZAVŘENÍ SMLOUVY A OBJEDNÁVKA

2.1 Způsob rezervace a objednávání

Klient může zaslat nezávaznou rezervaci Úklidových služeb prostřednictvím online rezervačního formuláře na webových stránkách Poskytovatele. Na základě rezervace Poskytovatel s Klientem projedná detaily a poskytne cenovou nabídku.

Závaznou objednávku Úklidových služeb může Klient následně učinit:

  • emailem na adrese: objednavky@cleanhub.cz
  • telefonicky na čísle: +420 735 229 549

2.2 Obsah objednávky

Objednávka musí obsahovat zejména:

  • identifikační údaje Klienta (jméno a příjmení/obchodní firma, adresa, IČO u podnikatelů, kontaktní telefon a email)
  • přesnou adresu Úklidových prostor
  • druh požadovaných Úklidových služeb
  • preferovaný termín poskytnutí služeb
  • další relevantní informace pro poskytnutí služeb

2.3 Potvrzení objednávky

Poskytovatel potvrdí objednávku Klientovi do 48 hodin od jejího přijetí, a to prostřednictvím emailu nebo telefonicky. V rámci potvrzení bude Klientovi odsouhlasen termín a přibližná doba trvání služeb, platební podmínky a další relevantní informace.

2.4 Uzavření Smlouvy

Smlouva mezi Poskytovatelem a Klientem je uzavřena okamžikem, kdy vzniká Objednávka, tj. kdy Klient po obdržení kalkulace a podmínek potvrdí svůj souhlas s provedením služby, a to emailem nebo telefonicky.

2.5 Závaznost VOP

Odesláním registračního formuláře Klient výslovně potvrzuje, že se seznámil s těmito VOP a že s nimi souhlasí. VOP jsou nedílnou součástí každé Smlouvy. Tyto VOP jsou k dispozici na webových stránkách cleanmates4.webnode.cz.

III. CENA SLUŽEB A PLATEBNÍ PODMÍNKY

3.1 Stanovení ceny

Cena Úklidových služeb je stanovena dle aktuálního Ceníku zveřejněného na webových stránkách Poskytovatele. Cena se skládá z:

  • minimální hodinové sazby (minimum 1-3 hodiny práce v závislosti na typu služby)
  • nákladů na dopravu
  • případných příplatků dle charakteru služby

3.2 Účtování času

Pokud doba poskytování služby přesáhne minimální objednanou hodinovou sazbu (3 hodiny pro Úklid bytu/kanceláře, 1,5 hodiny pro Mytí oken/výloh), účtuje Poskytovatel další strávený čas od každé započaté čtvrthodiny dle hodinové sazby uvedené v Ceníku.

3.3 Změna ceny při mimořádném znečištění

V případě, že Poskytovatel při provádění služby zjistí, že Úklidové prostory vykazují výrazně vyšší stupeň znečištění než odpovídá objednanému typu služby, je oprávněn:

  • kontaktovat Klienta a navrhnout navýšení ceny nebo změnu typu služby na vyšší tarif
  • pokud Klient s navýšením nesouhlasí, Poskytovatel není povinen provést práce nad rámec objednané služby
  • v takovém případě bude provedena pouze ta část služby, která odpovídá objednanému tarifu, a Klient je povinen uhradit cenu za objednaný tarif

Příklad: pokud má Klient objednán Úklid bytu bez doplňkových služeb, ale jeho lednice je silně zanesená zevnitř (což odpovídá službě Čištění lednice), nebude vnitřek lednice vyčištěn, pakliže Klient neodsouhlasí navýšení ceny.

3.4 Vystavení a splatnost faktury

Poskytovatel vystaví fakturu s náležitostmi daňového dokladu, která bude Klientovi zaslána do 48 hodin od dodání služby. Faktura je splatná do 14 dnů od dodání služby, pokud není dohodnuto jinak.

3.5 Způsob úhrady

Úhrada faktury se provádí jedním z následujících způsobů dle volby Klienta:

  • bankovním převodem na účet uvedený na faktuře
  • kartou online skrz platební bránu GoPay
  • prostřednictvím služby PayPal
  • hotově na místě po dokončení služby

Závazek Klienta uhradit fakturu je splněn:

  • u bankovního převodu připsáním příslušné částky na účet Poskytovatele
  • u platby kartou online potvrzením platby
  • u platby PayPal potvrzením platby
  • u hotovostní platby předáním hotovosti Poskytovateli nebo jeho pracovníkovi

3.6 Úrok z prodlení

V případě prodlení Klienta s úhradou faktury je Poskytovatel oprávněn požadovat úrok z prodlení ve výši 0,1 % z dlužné částky za každý den prodlení.

3.7 DPH

Poskytovatel není plátcem DPH. Ceny uvedené v Ceníku jsou konečné.

IV. PRÁVA A POVINNOSTI POSKYTOVATELE

4.1 Poskytovatel je povinen

  • provést Úklidové služby v souladu s objednávkou a těmito VOP
  • dodržovat dohodnutý termín poskytnutí služeb
  • postupovat s odbornou péčí a používat vhodné úklidové postupy a prostředky
  • chránit majetek Klienta a předcházet vzniku škod
  • zachovávat mlčenlivost o skutečnostech, které se dozví v souvislosti s poskytováním služeb

4.2 Poskytovatel je oprávněn

  • využít k provedení služeb další fyzické osoby (subdodavatele), za jejichž činnost plně odpovídá
  • odmítnout provedení služby, pokud podmínky v Úklidových prostorách neumožňují bezpečné nebo řádné provedení služby
  • přerušit nebo ukončit poskytování služby při zjištění mimořádných okolností bránících řádnému provedení služby

4.3 Změna termínu ze strany Poskytovatele

Poskytovatel je oprávněn změnit dohodnutý termín poskytnutí služeb v případě nepředvídatelných událostí (nemoc, závažné provozní důvody apod.). V takovém případě Poskytovatel bezodkladně informuje Klienta a navrhne náhradní termín.

Pokud Klient s náhradním termínem nesouhlasí, může od Smlouvy odstoupit bez sankcí.

Pokud není možné dohodnout náhradní termín nebo pokud Poskytovatel nemůže službu poskytnout ani v náhradním termínu, je Poskytovatel oprávněn od Smlouvy odstoupit. V takovém případě nejsou smluvní strany povinny k žádnému plnění a žádná ze stran nemá nárok na náhradu škody nebo jiné sankce.

V. PRÁVA A POVINNOSTI KLIENTA

5.1 Klient je povinen

a) Zajištění přístupu a podmínek pro úklid:

  • umožnit Poskytovateli přístup do Úklidových prostor v dohodnutém termínu
  • zajistit základní úklidové vybavení: hadry (minimálně 4 kusy), vysavač, mop na podlahu a účinné úklidové prostředky
  • zajistit přístup k vodě a elektřině
  • poskytnout Poskytovateli všechny informace nutné pro řádné provedení služby

b) Pravdivé informace:

  • sdělit pravdivé a úplné informace o výměře, stavu a charakteru Úklidových prostor
  • upozornit na jakékoliv zvláštnosti prostor, které by mohly ovlivnit provedení služby nebo představovat riziko pro Poskytovatele (nebezpečné konstrukce, chemikálie, alergenní látky apod.)

c) Přítomnost při úklidu:

  • Poskytovatel důrazně doporučuje, aby při provádění Úklidových služeb byl Klient nebo jím pověřená osoba přítomna
  • pokud Klient požaduje provedení úklidu ve své nepřítomnosti, činí tak na vlastní odpovědnost a riziko
  • v případě úklidu v nepřítomnosti Klienta nese Klient plnou odpovědnost za případné škody nebo ztráty, které nelze prokázat jako způsobené Poskytovatelem

d) Předání klíčů:

  • pokud není přístup do Úklidových prostor možné zajistit jinak, může Klient na vlastní odpovědnost předat Poskytovateli klíče
  • Klient předá pouze jedno vyhotovení klíče a pouze ty klíče, které jsou nezbytné k provedení služby
  • Poskytovatel odpovídá za řádné uschování a vrácení klíčů

e) Domácí zvířata:

  • přítomnost domácích zvířat v Úklidových prostorách nevadí
  • Klient je však povinen zajistit, aby zvířata neohrožovala zdraví nebo bezpečnost Poskytovatele
  • v případě napadení pracovníka zvířetem je Klient povinen nahradit vzniklou újmu

f) Cenné a křehké předměty:

  • Klient je povinen uložit cenné, křehké nebo nenahraditelné předměty mimo dosah pracovníka Poskytovatele
  • Poskytovatel nenese odpovědnost za poškození předmětů, na jejichž zvláštní charakter nebyl předem upozorněn

5.2 Klient je oprávněn

  • kontrolovat průběh poskytování služeb
  • dávat Poskytovateli přiměřené pokyny týkající se způsobu provedení služby
  • uplatnit reklamaci v případě zjištění vad služby dle čl. VII těchto VOP

VI. STORNOVACÍ PODMÍNKY

6.1 Storno ze strany Klienta

Klient je oprávněn zrušit objednávku kdykoli před zahájením poskytování služby. V závislosti na době zrušení platí následující podmínky:

a) Zrušení více než 24 hodin před dohodnutým termínem:

  • zrušení je bezplatné
  • Klient není povinen uhradit žádný poplatek

b) Zrušení méně než 24 hodin před dohodnutým termínem:

  • Klient je povinen uhradit stornovací poplatek ve výši 30 % z ceny objednaných služeb

6.2 Způsob zrušení

Zrušení objednávky musí být provedeno písemně (e-mailem) nebo telefonicky na kontakty Poskytovatele uvedené v čl. 1.1 těchto VOP. Za okamžik zrušení se považuje okamžik, kdy bylo zrušení doručeno Poskytovateli.

6.3 Neúčast Klienta

Pokud Klient neumožní Poskytovateli přístup do Úklidových prostor v dohodnutém termínu bez předchozího zrušení objednávky, je povinen uhradit 30 % ceny objednaných služeb.

VII. REKLAMACE A ODPOVĚDNOST ZA VADY

7.1 Uplatnění reklamace

Klient je oprávněn reklamovat vady poskytnutých služeb následujícím způsobem:

a) Reklamace v průběhu poskytování služby:

  • Klient může uplatnit reklamaci přímo v průběhu poskytování služby u pracovníka Poskytovatele
  • pracovník se pokusí reklamované nedostatky odstranit okamžitě

b) Reklamace bezprostředně po ukončení služby:

  • Klient může uplatnit reklamaci bezprostředně po dokončení služby v přítomnosti pracovníka Poskytovatele
  • za bezprostřední dokončení se považuje doba do opuštění Úklidových prostor pracovníkem

7.2 Forma reklamace

Reklamace musí být uplatněna:

  • ústně přímo Poskytovateli či jeho pracovníkovi, nebo
  • pomocí kontaktního formuláře na webových stránkách poskytovatele v sekci Kontakt
  • písemně emailem na adresu info@cleanhub.cz, nebo objednavky@cleanhub.cz nebo
  • na čísle +420 735 229 549, tj. telefonicky či skrz platformu WhatsApp

K reklamaci je vhodné přiložit fotodokumentaci prokazující reklamované nedostatky.

7.3 Vyřízení reklamace

Poskytovatel je povinen vyřídit oprávněnou reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 7 dnů od jejího uplatnění. Vyřízení reklamace spočívá v odstranění reklamovaných nedostatků nebo ve slevě z ceny služby.

7.4 Opožděné reklamace

Reklamace uplatněné později než bezprostředně po ukončení služby nemusí být akceptovány, neboť není možné prokázat, že nedostatky vznikly v příčinné souvislosti s poskytnutou službou.

7.5 Reklamace nebrání platební povinnosti

Uplatnění reklamace neopravňuje Klienta k pozastavení platby za poskytnuté služby. Klient je povinen uhradit fakturu v plné výši a ve lhůtě splatnosti.

VIII. ODPOVĚDNOST ZA ŠKODU

8.1 Odpovědnost Poskytovatele

Poskytovatel odpovídá za škodu na majetku Klienta vzniklou prokazatelně v příčinné souvislosti s poskytováním Úklidových služeb.

8.2 Omezení odpovědnosti

Poskytovatel nedisponuje pojištěním odpovědnosti za škodu. Odpovědnost Poskytovatele za škodu je omezena maximálně do výše ceny skutečně provedené služby, při níž škoda vznikla.

8.3 Ohlášení škody

V případě zjištění škody je Klient povinen:

  • bezodkladně, nejpozději do 24 hodin od ukončení služby, písemně informovat Poskytovatele
  • své tvrzení o vzniku škody doložit (fotografiemi, popisem, případně znaleckým posudkem)
  • poskytnout Poskytovateli součinnost při zjišťování rozsahu a příčiny škody

8.4 Vyřízení škodní události

Způsob náhrady škody bude určen dohodou smluvních stran. Škoda může být nahrazena:

  • uvedením v předešlý stav, nebo
  • finanční náhradou

8.5 Vyloučení odpovědnosti

Poskytovatel neodpovídá za škodu:

  • na které Klient neupozornil při uplatňování reklamace či ohlašování škody řádně a včas
  • která vznikla v důsledku neposkytnutí potřebné součinnosti ze strany Klienta
  • na předmětech, jejichž zvláštní charakter (křehkost, vysoká hodnota, nenahraditelnost) nebyl Klientem předem oznámen
  • která vznikla v důsledku skrytých vad Úklidových prostor nebo vybavení Klienta
  • která vznikla použitím úklidových prostředků nebo vybavení poskytnutých Klientem

IX. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY (PRO SPOTŘEBITELE)

9.1 Právo na odstoupení

Klient, který je Spotřebitelem, má v souladu s § 1829 a násl. OZ právo odstoupit od Smlouvy uzavřené distančním způsobem bez uvedení důvodu ve lhůtě 14 dnů od uzavření Smlouvy.

9.2 Výjimka z práva na odstoupení

Právo na odstoupení dle čl. 9.1 nelze uplatnit v případě, kdy:

  • Spotřebitel výslovně požádal o poskytnutí služby v kratší lhůtě než 14 dnů od uzavření Smlouvy, a
  • služba byla již poskytnuta v plném rozsahu

9.3 Výslovný souhlas Spotřebitele

Odesláním objednávky Spotřebitel výslovně souhlasí s tím, aby Poskytovatel započal s poskytováním služby před uplynutím 14denní lhůty pro odstoupení od Smlouvy. Spotřebitel bere na vědomí, že poskytnutím služby v plném rozsahu před uplynutím této lhůty zaniká jeho právo na odstoupení od Smlouvy.

9.4 Forma odstoupení

Odstoupení od Smlouvy musí být provedeno písemně (emailem nebo poštou) na kontaktní údaje Poskytovatele uvedené v čl. 1.1 těchto VOP.

9.5 Mimosoudní řešení sporů

V případě sporu mezi Poskytovatelem a Spotřebitelem je Spotřebitel oprávněn obrátit se na subjekt mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je:

Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát – oddělení ADR
Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2
Email: adr@coi.cz
Web: www.coi.cz

Spotřebitel může využít také platformu pro řešení sporů online na adrese: https://ec.europa.eu/consumers/odr

X. VYŠŠÍ MOC

Poskytovatel neodpovídá za prodlení s poskytnutím služeb nebo za nemožnost poskytnutí služeb, pokud je toto způsobeno událostmi vyšší moci. Vyšší mocí se rozumí mimořádné, nepředvídatelné a nepřekonatelné události, zejména:

  • přírodní katastrofy (povodeň, požár, zemětřesení)
  • válečný stav, terorismus
  • epidemie, pandemie
  • stávky, výluky
  • výpadky veřejných služeb (elektřina, voda)

V případě vyšší moci je Poskytovatel povinen bezodkladně informovat Klienta a navrhnout náhradní řešení.

XI. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

11.1 Rozhodné právo

Veškeré vztahy mezi Poskytovatelem a Klientem se řídí právním řádem České republiky, zejména občanským zákoníkem (zákon č. 89/2012 Sb.).

11.2 Řešení sporů

Případné spory mezi Poskytovatelem a Klientem se smluvní strany zavazují řešit přednostně smírnou cestou. Pokud nedojde k mimosoudnímu řešení sporu, jsou spory příslušné rozhodovat obecné soudy České republiky.

11.3 Písemná forma

Veškeré změny a dodatky Smlouvy vyžadují písemnou formu, ledaže je v těchto VOP stanoveno jinak.

11.4 Oddělovací ustanovení

Pokud je nebo bude některé ustanovení těchto VOP neplatné, neúčinné nebo nevymahatelné, nemá tato skutečnost vliv na platnost, účinnost nebo vymahatelnost ostatních ustanovení VOP. Smluvní strany se zavazují nahradit neplatné, neúčinné nebo nevymahatelné ustanovení ustanovením platným, účinným a vymahatelným, které nejvíce odpovídá účelu původního ustanovení.

11.5 Změny VOP

Poskytovatel je oprávněn tyto VOP jednostranně měnit. Změny VOP nabývají účinnosti dnem jejich zveřejnění na webových stránkách Poskytovatele. Změny VOP se vztahují pouze na Smlouvy uzavřené po účinnosti změny, není-li stanoveno jinak.

Stávající Klienti budou o změně VOP informováni emailem. Pokud Klient do 30 dnů od oznámení změny VOP nevyjádří svůj nesouhlas, má se za to, že se změnou souhlasí.

11.6 Účinnost VOP

Tyto Všeobecné obchodní podmínky jsou platné a účinné od 8. 10. 2025.

Jan Mokoš
Rudolfa Hrušínského 2617
470 06 Česká Lípa
IČO: 22143297

www.cleanhub.cz
info@cleanhub.cz
+420 735 229 549